Kawan2 kite...!

Monday, July 27, 2009

Sepanjang Perjalanan.....





Last weekend merupakan yg ter'bz' bagi aku... bermula jumaat lg sebenarnya. walopon bg sesetengah org...weekend patut nya masa utk rest... tp bg aku, TIDAK utk kali ni.

mule hari jumaat lagi, pkol 12 (walopon blom lunch hour lg) kakak dh kol suh aku amek dia kt klinik ruzini (pakar kanak2 kt jln ipoh). mujur la opis aku ni rules dia x teruk sgt. so...aku pn drive laju2 (sbb tau kakak tgh menunggu) singgah sat amek alyaa kt tadika n terus pg jln ipoh amek kakak n of cos anak dia adleena.... kitorang pn singgah la giant utk lunch sama2 kt chicken rice shop (kegemaran kakak...n of cos kakak yg kne blanje~~~weee). di bwh adalah pic2 yg smpat aku capture time tunggu mknn smpai. lwk pulok bila tgk gelagat kesayangan hamba ni. heheee... mmg la active sgt dua2 anak sedara aku nih.

alyaa n adleena-sengaja aku suh pose sket supaya diorg x aktif sgt... heheheee.. tp menu masih d conquer oleh depa laaa...


tgk la aksi adleena angkat alyaa utk basuh tgn. alyaa xsampai nk basuh tgn walopun puas jengkek...so adleena la yg kne bantu sbb dia tinggi lagi... huhuuu


lepas je lunch aku terus anta diorg ni kt umah mak. maklumla...umah mak tu dh ibarat hq bagi kami adik beradik. hahaaa.... bayangkan la, kuar rehat pkol 12 n balik semula ke opis pkol 230... berapa lama la aku rehat ni. nasib baik la kliks ok... so layan je laaa... heheee





azab aku masih belum abis... dh la masuk opis lewat. tepat pkol 5.30 ptg je tepon aku berbunyi. kaknim suh aku balik dgn segera...join dia skali pg bli pc kt lowyat. aku tau la tu...nk gune crv aku yg bersaiz lori tu utk angkut pc baru dia.. hahaaa... terpaksa la jgk aku mensponsor minyak skali lagi dan spt biasa tenaga aku d kerah laaa... xsempat aku nk rest. hampeh! tp xpe laa, my sibling gak. aku, ot, nim n jua....jln2 cari pasal sampai la ke mlm... adui...penat thp gaban nih...

antara gamba2 yg aku capture ~ mamat pakistan tu nama dia kashif khan (slalu ngaku adik kpd dato' srk...hahahaha), gaya dia jwb panggilan tepon buat aku teringat kt padayappa.. hahahaha





then...kesokan harinya (sabtu la kan). aku pg opis laaa jgk sbb ada meeting dgn ibs punya org dari Aust. Mr Philip Doyle. dah la meeting tu ptg, sakit jiwa aku tunggu. mujur laaa aku pk projek baru bakal masuk, so aku consider la jgk.

antara team2 yg smpat aku capture pic, dedikasi dtg kerja.... dari atas kiri : kak ila (PA boss), ckin (asst aku), Zailan (nk ngurat ckin la tu...!) n kak rusi (akaun)


lps dah deal projek n discuss pe2 yg patut, ,ptg jgk la aku balik. xrugi boss naik kn gaji aku, sungguh dedikasi (dlm nada yg tensen)....!!! aku pun bawa hati yg lara dan badan yg penant balik umah. sampai je kat umah mak terus je sound aku, heran tgk aku begitu berdedikasi..kuikui... then masa aku di isi lg dgn beberapa agenda. aku ke CAVENZI, kedai perabot yg baru buka cawangan di Selayang. aku singgah dgn niat saja2 nk survey n cuci mata utk rumah baru nnt. tiba2 ada pakej rumah yg menarik perhatian aku... hmmm...aku book je dlu. kalo xberminat aku tukar dgn pakej @ perabot lain nnt. tp berbaloi la jgk kn... heheheee

ini antara pakej yg menarik hati aku.

bkn pe...rumah aku (dijangka siap disember ni) ada 5 bilik tdo...so msti la nk paki set bilik (of cos la yg biasa2 punya je..hahaha).. so, pakej ni bole la dianggap releven. heheee... xmampu la nk ke lorenzo. bak kata org...ala kadar je. bkn nye umah aku nk slalu ada tetamu pun (ada ke nk singgah bermalam?).. tp xmau la tetamu yg hadir nnt tido beralas toto je...sian plak kalo org tua2 dtg. tuan rumah sedap2 atas katis, tetamu kesejukan atas toto tanpa bantal lg. ish, aku dh penah rasa...so xmau la org lain rasa kt umah aku nnt. hehee....






then, hari ahad menjelma. aku dgn kakak2 aku melayan karenah alyaa n adleena ke pusat permainan yg mmg la dpt meng'hepi'kan diorang. mcm2 game la yg kitorang main. sampai kan mak2 diorg pn join main gak...huhuhuuuu... kadang2 mcm ni dpt la jgk menghilangkan stress dan kebosanan.. heheheee


wajah2 kegembiraan.. hehee~~~~:::

ok..itu sahaja coretan kali ini.. aku akan update lg sbb skrg aku nk balik dh.. heheee... so, utk tatapan, aku letak la posing2 aku semalam di umah. sungguh la gedix...tp nk letak jgk.. hahaaa


hahaaa... da olsss



deera ®

No comments: