Kawan2 kite...!

Tuesday, July 28, 2009

Semangat Dari Jauh

antara kisah duka aku dan tunang tersayang. (so, sape yg meluat nk baca xperlu baca ye...)
tp sape yg rasa nk baca & anggap sebagai sebuah kisah, baca je laaa... bkn nye ada pe pn...

alam belajar! time kt univ dlu la, kitorg kenal sbb 1course & 1group orientasi (walopon pada mulanya aku xpenah sedar kehadiran dia dlm group sehingga dia mintak no fon aku time majlis penutup orientasi)... heheee... lawak la jgk, kirenye 2anugerah la aku dpt mlm tu. 1for best freshie & 1for get 2know him (anugerah yg xternilai). itu la detik pertemuan yg memulakan segalanya...kirenya aku ni xpenah la kwn2 dlu ngan dia.. knl2 terus sangkut kt hati la ni...hahaaa... so dipendekkan cerita, daftar masuk u bln jun n declare couple in August. see...progressive x kitorang. aku pn heran gak camne flow nye begitu smooth sekali, sedangkan mr fiancee xpenah ada pengalaman lg (kirenye i'm his 1st crush) kuikui... aku xkire la brape byk kali dh crush...mamat cine dlm drama pn aku ble jatuh cinta...mmg hampeh...hahaaa ... tp,aku yg ada pengalaman (sket2 je) pn ble terkantoi dgn panahan asmara (ayat gedix) dia. ape daaa...! bermula dgn prosperity burger di McD, sehingga la kini...hanya dia dia bertahta dihati. tiada pilihan kedua...pertama hingga akhir usia...hanya diaaa ooOOoooOO (skali kuar lagu datuk ct la plak...weee~,~)....


dlm keindahan bercinta..kdg2 kala ada jugak berduka.. tp kami masih teguh memegang janji. biar ramai kwn2 berganti2 pasangan 9mcm2 la alasan diorg), tp kami masih bersama.. biarpun ada je yg dengki dgn hubungan ni (tabur mcm2 fitnah dan mengadu domba) kami masih kekal bergelar kekasih dan december lalu, aku bergelar tunangannya..

korang bole laa...couple duk dekat...hari2 jumpe..mmg la bole kekal..cuba korang duk jauh mcm aku, mau xsampai sebulan dah breake.... antara ayat cabaran yg penah aku dengar. tp kami dh buktikan...bukan setakat jarak berpuluh km, malah beribu batu dah pisahkan aku dan ewan...hanya jasad kami terpisah, tidak pada hati...(ayat geram dekat cik N-bkn nm sebenar yg slalu provoke kami)..



aku juga sanggup dituduh lupa kwn (walo sebenarnya kwn itu yg lupa kn aku)... demi cinta yg aku agungkan ini (namun tidak seagung cinta pada agama ku). ada juga si ketot sedaya upaya burukkan aku pd ewan, namun kasehnya pada aku melebihi omongan kosong seorang p'dengki. hehee..sudah2 la kami di uji...

kini kami diuji lagi... walaupun di ikat dgn tali pertunangan..hubungan aku dan ewan hanya di alam siber. sungguh jarak tidak membatas kn kaseh syg kami utk kian bercambah. aku masih di msia menanti kepulangan wira cinta yg sedang hebat bertarung dan berjuang di medan perjuangan seorang jurutera. berjuang memperkukuhkan kedudukan kewangan kami sebelum melangkah ke alam baru sambil melengkapkan diri dgn ilmu yg sukar ditimba di msia. aku sbg org yg paling rapat memahami yg sentiasa berada dibelakangnya mmberi dorongan dan semangat. andai patah sayap bakawali, bertongkatlah dgn paruh sendiri. aku pasti, impian bukan sekadar mimpi (slogan yg slalu dia utara kn) akn juga menjadi realiti. buktinya, xperlu aku hebahkan lagi...


walau berbagai onak dan duri pernah kami tempuhi, cinta dihati berlandaskan islami tetap utuh dan semakin bersemi. kini aku dan dia hanya menghitung hari, semoga segala impian direalisasi, semoga terkabul nyata semua mimpi.
cuma aku ingin dia disana ketahui...walau berjuta dugaan harus kau hadapi, walau beribu onak ranjau harus kau tempuhi sendiri lagi, ingat pd Yang Maha Esa maha mengetahui dan pada aku disini yg setia menanti.
jika ada yg bertepuk gembira saat kau luka, mnjauhkan diri saat kau hiba..biarlah dgn cara mereka. krn mereka bukan kalangan yg terpilih seperti kita.



deera ®


No comments: