Kawan2 kite...!

Tuesday, July 14, 2009

Berpisah untuk kembali bertemu (part 2)

hujan semakin lebat diluar. semakin garang mencurah permukaan bumi pulau mutiara. myvi kesayangan yg dipanggil megat oleh kchah meluncur laju merentas jambatan pulau pinang. alunan lagu bahasa inggeris yg menjadi pilihan kchah berkumandang halus menghiasi suasana dalam kereta. aku pantas mencapai telefon bimbit ku, pesanan ringkas harus dihantar kepada man dan taro. setidak2nya mereka tidak leka membuang masa. banyak destinasi harus dituju. banyak perkara yg telah direncana kn. "ko message sape tu?" tanya kchah setelah melihat aku terkial2 menyusun ayat yg terbaik agar arahan yg aku utarakan berbentuk pujukan. org laki2 mmg xbole di arah. nnt lg liat la diorg nk mengikut. "message si man ni. bgtau kita dh naik jambatan, suh diorg amek kita kt sunway carnival je. takut diorang ni duk tido lagi." panjang lebar jawapan aku membuatkan kchah teranggunk2 kecil. "diorang tu punctual ke?" asak kchah lg. bimbang segala perancangan tidak menjadi. tujuan sampingan harus dipercepatkan agar tujuan utama utk berjumpa cikgu shara tidak dipendekkan. aku lantas membela adik2 homeroom ku "man mungkin punctual sbb haritu dia ambil aku kt rumah on time" walaupun aku tidak lah seyakin mn. memandangkan aku tahu masing2 tidak cukup tido kerana perjalanan yg jauh dari kl ke pulau pinang. terutama man yg bertindak sebagai pemandu tetap. taro?? hmm..dia punya alasan sendiri knp harus letih. hehee
setelah sampai di sunway carnival, sebuah pasaraya yg agak besar berdekatan dengan sunway hotel, tempat di mana kekasih kchah, arif bekerja sebagai tukang masak. kchah akan tinggalkan keretanya kepada arif. sementara menunggu man, taro dan jep...aku dan kchah mmbuat keputusan untuk breakfast dlu. tapi sama2 berjanji untuk merahsiakan daripada semua. sengaja mahu memancing simpati dgn menyatakan kami masih belum makan dari pagi. hahaaa... memang kami masih lagi sekepala. setelah memarkir kereta di basement, ini adalah kali pertama kchah memarkir kereta disitu kerana sebelum ini bimbang dengan gradian ramp jalan yang agak curam dan agak bahaya baginya. tetapi disebabkan hujan lebat, kami seolah2 tiada pilihan lain. setelah kereta diparkir dgn selamat, kami berdua pantas menuju ke tempat yg aku pasti kchah tau destinasinya. tanpa banyak soal, aku hanya menurut. RasaMas....kali pertama kchah mkn direstoran itu. ah, byk sungguh perkara pertama yg kchah lakukan bersama aku. aku sudah berkali2 mkn di restoran RasaMas, menuruti keinginan alyaa anak sedara kesayangan ku yg gemar menikmati honey chicken disitu. selesai memesan makanan, kchah dan aku kembali bersembang rancak. segala hal dah kami bincangkan. hubungan lama terpisah kembali mekar terjalin. min..!!! tiba2 kchah teringatkan hazmin. seorang lagi adik beradik patuh98. hampir terlupa pada min, walaupun sebenarnya dia sudah sedia maklum akan segala hal yg telah dirancangkan. dengan pantas kchah mencapai telefon bimbit dan terus mendail nombor hazmin. "min, depa sampai dak lagi? depa mai ambik min tau"
"apa?? awat min xmandi lagi ni? kantoi la dh pkol 1130 pn xmandi lagi?"
aku hanya senyum2 kecil mendengar bual bicara kchah dgn min dihujung talian. adatlah laki2 masih belum mandi walopon matahari terbit tegak diatas kepala. min, seorang yg nmpk dari luarnya seorg yg kasar dan outstanding, tp sebnarnya sgt lembut hati dan pemalu org nya. pernah membuat hati aku bertanya, siapkah nnt akhirnya berjaya memiliki hati min. sehingga kini rasanya hati laki2 berjawatan MA di salah sebuah klinik di utara tanah air masih lagi belum dihuni. hmm, mungkin masih terlalu muda untuk menyentuh perihal itu, bagi mereka. tp aku juga sebaya mereka, adakah aku terlalu rancak menggarap masa depan? terlalu ghairah menentukan hala tuju hidupku? entah la..mungkin persekitaranku yg pantas menyebabkan aku terikut sekali rentak masa hidup di kota besar pantas dan terkejar2. sedang aku termenung sambil menghabiskan ayam blackpepper, telefon tangan ku berbunyi nyaring pantas mencantas segala anganan ku. tertera nama INA MRSM, terukir senyuman dibibirku. "nek..hang kt mana?" panggilan yg membuatkan aku tua lebih 30tahun dari usia. hahaaa...itu la panggilan yg ai chean gelarkan krn aku kuat benar membebel marahkan itu ini kepadanya. ai chean, seorang lg warga patuh yg tak dpt hadir untuk reunion kali ini. dia ada sebab tersendiri. "aku kat sunway carnival ni. tgh tunggu man n jep ambik la. hang kat mn?" balasku mesra. rindu rasanya nk jmpa ina yg terknl dgn sikap kalutnya. sungguh cute pada pandangan ku. mungkin sikap itu lah yg telah berjaya menambat hati mat due, kekasih hati ina sejak dibangku sekolah lagi. hahaaa...sama2 kecil molek. harap perasaan ina tidak dipermainkan. --->> bersambung lagi.. aku pg lunch dlu

3 comments:

Arysha Ismael said...

where is the part 3..cant wait..love to read this cyg..hahahah..bahasa jiwa bangsa sungguh... :P

ciNDerella stRikEr said...

part 3 dh siap syg..part 4 tggu la ye... idea ilang tiba2..hahaaa

Arysha Ismael said...

hahaha..cepat2..aku suka baca..bahasa jiwa bangsa.. :P