Kawan2 kite...!

Friday, July 24, 2009

Gila2 Jurutera ~~cakap pasal IBS la pulok~~



hye semua...
pagi sabtu yg ceria walopun aku masih berada di opis. actually aku ada meeting dgn supplier IBS dari Australia pkol 2.30ptg ni. so aku sedang berusaha menyediakan proposal yg terbaik buat mewakili company aku.

IBS???

ramai yg xtau gak bila aku sebut2 psl IBS.. meh cni aku share sket ape yg aku tau pasal IBS. korang penah x main lego time kecik2 dlu (ntah2 smpai ke bsr duk main)? hehee.... penah x gune kan lego yg 1saiz je tu utk buat binaan prototype korang sndiri?? camtu la konsep asal IBS atau industrialised building system. semua partition di buat dikilang...sampai tapak je terus pasang. IBS ni selain cepatkan masa construction, sistem ni jgk menjadikan kawasan binaan bersih tak seteruk binaan scr convensional yg byk gunekan formwork merata2.

kt cni aku sharekn sket gmba2 yg aku ada berkaitn ibs ni. so enjoy ye.....


tgk la camne diorg buat...cam buat kuih raya je. masukkn bancuhan dlm acuan...hahaha



tgk mcm mn mudahnya IBS, lantai pasang siap di Hosp Klang.



fresh dari kilang...trus ke site dan dipasang. mudah kn...



cth prototype bungalow 100% gune IBS di Kuantan










No comments: