Kawan2 kite...!

Wednesday, July 1, 2009

DUIT....




agak pelik title blog aku arini... mengenai duitt.. hisshh... 1 perkara yg cukup penting dlm kehidupan kita... tp tidak la sepenting mana.. heheee
"money is not everything, but everything is nothing without money".. ayat yg pernah diucapkn seseorang kepada aku... mmbuatkn aku tertanya2 suatu ketika dulu.. adakah hidup kita semata2 kerana duit?? is money really important in ourlife? wut shud my life be without money?? if money is not so important...so y i'm here working ?? yes..bcos i need money... money & love.. which 1 is more important? cinta itu yg paling agung... paling utuh berbanding wang.. itu kebanyakan pujangga cinta melafazkan... u love me...but how our life could be if both of us broke & dun event have any cents in our pocket. hmm...hard to think about it rite...
for me...money is important as well as love.. but, btween money & love..there is obvious different that make love b the numb 1 in my heart.. we can chase money..work hard to gain money.. but true love, only appear once in my life... wang menjadi taruhan dagangan tetapi tidak pada cinta...
aku gemar mendengarkan lagu piyanka mahu yg besar)... lirik lagu itu begitu telus menunjukkan hati seorang wanita yg padar kasarnya lebih mementingkan kebendaan, tp itu adalah lebih baik dari kepurapuraan. kadangkala mahu tertawa aku mendengar liuk lentok suara menggoda si penyanyi menyampaikn lagu itu.. tp itu sdh d anggap berjayamenyampaikan watak dalam setiap bait2 lirik lagu tersebut.... hehee
berbalik kepada isu duit.... aku rasa duit amat penting dlm kehidupan kita.. kesihatan utk ke hospital perlu kn duit... berumah tangga perlu kan duit... mkn pakai dan minum pn perlukan duit... hmm... tp jgn la sampai duit merajai hidup kita. biar kita jajah matawang, jgn kita dijajah... usaha lah agar taraf hidup anda mencapai thp keselesaan yg kita idamkan... semoga segala impian kita berubah menjadi kenyataan.
aku mmg suka kan duit...tp xpenah pulak pegang duit byk2 dlm 1masa.. kalo dh sampai 3ratus pn aku dh risau kne rompak. sbb tu aku kalo nmpk duit byk cam histeria sket... dlm beg pn biasa 50 je.. heehehee... i'm not type of person who need 2 spend alot in 1 time.. then, i rather choose 2 used credit card... ok laaa...
kisah lain akn menyusul lain kali.. daaa

No comments: