Kawan2 kite...!

Tuesday, July 14, 2009

Berpisah untuk kembali bertemu (part 3)

"ko la plak call diorg kchah. aku malas dh nk membebel ni" rungutku. sakit hati mengenangkan org yg ditunggu xkunjung tiba. dari td rasa nya aku menelefon dan xjemu menghantar pesanan ringkas kpd man, mengingatkan agar jgn lewat krn byk rencana yg telah diaturkan. sakit hati aku menunggu, sudah la dari 930pagi lagi kluar dari rumah kchah. ini dh masuk ke 12tgh hari. batang hidung diorg xnmpk lagi. ape la yg tengah dibuatkan tu. tit..tit... bunyi telefon tangan ku menanda kan ada pesanan ringkas masuk. "sory la weh, baru hidup ni" message dari man aku baca dgn hati membara. namun masih sempat aku berjenaka dgn kchah. "diorang ni baru idup kchah, td mati agaknya" hahaaa
"man..korang kat mn?" suara kchah manja. mgkin menutup kemarahan dalam hati nya. hahaa...kchah sungguh pandai bermain kata. mungkin sikap lembutnya hadir setelah meningkat dewasa. senyuman terukir diwajahnya. "setakat bergerak dlm rumah baik xpayah. cpt la wei, kita ada byk agenda ni. nk g dusun lg" balas kchah setelah agak lama mendengar penerangan man di hujung talian. 'bergerak dlm rumah?' ape la yg man dan lain2 buatkan di dlm rumah jep tu lama2. hairan sungguh kalo mereka berbual sesama sendiri mengalahkan kaum hawa bersembang. heheee...dunia kini semua nya terbalik dah.
setelah agak bosan menunggu di meja restoran, aku dan kchah mengatur langkah. ada baiknya kami habiskan masa dgn aktiviti berfaedah daripada habiskan masa menunggu sahaja. dan aktiviti paling berfaedah yg dirasakan relevan pada masa ini adalah satu2 nya....SHOPPING!!! perkara yg paling aku minati. dimana2 sahaja tak mengira masa dan ketika. hahaaaa... walau tiada ongkos sekali pun. window shoping pun jadi laaa... hairan dari mana aku mndapat hobi yg langsung tidak menguntungkan ini. mungkin lelah berkerja, jadi shoping di jadikan sbg terapi terbaik utk mengubat lelah. adui...relevan kah alasan ini? heheee...
aku dan kchah pantas mengatur langkah kearah butik2 yg terdapat di situ. tiada satu pun yg menarik minat kami. akhirnya kami berdua melangkah masuk ke Parkson. hampir sejam menghabiskan masa. kami keluar dgn penuh senyuman setelah kedua2 kami peroleh apa yg diidamkan. kchah tersenyum dgn kasut barunya dan aku tersenyum kerana handbag baru yg aku beli dgn bntuan kchah sbg juru runding. hahaaa... rupanya minat kami serupa. ini yg membuatkan aku lebih senang habiskan masa bersama kchah. aku lantas mencapai telefon. maklum la, urusan utama masih tiada bayang nya, urusan sampingan yg tiada dlm agenda (shopg) tlh aku dan kchah selesaikan. lenguh rasa urat saraf menunggu rahman sekawan. hampir2 saja aku mau menjerit dihujung telefon. bimbang pula nnt aku dan kchah di tggl kn. teringat min yg tggu di sp keseorangan. sememangnya pd waktu itu tergambar wajah min yg kegersangan menunggu kami di hadapan rumah nya bermain2 diruang mata. walaupun sudah bertahun wajah itu tidak ku lihat, tp lakaran itu hadir tanpa dipaksa. semakin matangkah perwatakan min kini? atau masih kuat lagikah sifat malu nya. senyum terukir di bibir kami berdua apabila man memberitahu mereka dalam perjalanan dan aku pasti mereka berkata benar. kchah dan aku puas di sunway carnival. sudah berkali2 meronda ditempat yg sama. sudah berkali2 terserempak dgn bapa saudara kchah. kecil sungguh dunia. dalam kesibukan kami mencuci mata dan dlm penat menahan sabar di dada, aku dan kchah bertembung dgn bapa saudara kchah sekeluarga. dek kerana seperti org bodo aku dan kchah sudah tidak betah lagi meronda kawasan pasaraya tersebut seperti mak guard lagaknya. aku dan kchah pantas mengatur langkah meninggalkan sunway carnival tanpa memberitahu rakan2 yg dlm perjalanan mengambil kami. "biar diorg plak rasa mcm mn perasaan menunggu" ujar kchah dan disambut senyuman berbaur sokongan penuh dariku. hahaaaa...
keluar dari bangunan sunway carnival, kereta yg dipandu kchah meluncur laju menuju kearah sunway hotel. ya Allah, satu lagi memori indah bersama tunang tersayang muncul dalam kotak fikiranku. disini lah final year dinner bagi kejuruteraan awam batch aku diadakan dan pada mlm itu aku dan dia sedondon mengenakan busana bertemakan timur tengah. dia kelihatan begitu mempersona pada pandangan ku. mana tidak nya, sebelum ini hanya berpakaian selekeh seorg pelajar. hahaaa... hairan, kemana sj aku pergi igtan padanya xpernah hilang. ada saja perkara atau peristiwa yg aku lalui mmbuatkan ingatan ku lekat padanya terus. mungkin ini dinamakan jodoh. heheee... lamunan ku terhenti saat kchah menarik handbrake kereta kesayangan nya.
"confort yourself" ayat kchah yg membuahkan senyum dibibr kami berdua. hahaaaa sekarang adalah masa yg sesuai utk kami gunakan sebaik mungkin sebelum man dan jep sampai. kchah pantas mencapai kasut coklat yg dibelinya manakala aku sibuk memunggahkan barang dari handbag lama pemberian adikku kepada handbag baru pilihan hati aku dan kchah. tangkas tangan kami berdua bergerak smbil bertukar cerita berkongsi kepuasan membeli barangan yg diidamkan. menurut kchah kasut itu mmg dari dahulu diidamkan dan baru kini menjadi miliknya. bagi aku, beg tgn mmg mnjadi kegilaan aku selain kasut. tp kini aku haru mulai berjimat. ada yg lebih penting perlukan perhatian dari shoping x igt dunia. setelah puas kedua nya, kasut baru tersarung dikaki kecik kchah dan beg baru erat dlm genggamanku baru kami teringat man dan jep yg sememangnya dari tadi kami tggu kehadirannya.
telefon kchah berbunyi, menandakan ada pemanggil. kchah menunjukkan skrin telefon yg memaparkan nama man. "biar2, first call jgn angkat. biar diorg call lg" ujar kchah kepada ku. pandai juga kchah menunjukkan rasa protes secara halus. tamat deringan teleefon kchah, n95 ku bergetar halus dan nyaring deringan nya membingitkan telingaku. malas aku hendak menjawabnya kerana yakin dihujung talian yg sedang menanti adalah malaun2 (perumpamaan aku ketika hati membara) yg sememangnya aku tggu kehadiran mereka. kchah hanya tersenyum. pasti berpuas hati kerana aku sehati dgn nya. kali ke2 deringan telefon kubiarkan sepi. kini telefon kchah pula mula berbunyi kembali. kali ini , kchah menjawab dgn nada bersahaja. seolah2 kami tidak bersalah mengabaikan panggilan telefon yg pertama tadi. setelah tamat perbualan, tahulah aku bahawa mereka sudah berada di sunway carnival mencari kami yg sudah pun berada di sunway hotel.
sepuluh minit menunggu, akhirnya penantian kami berjam2 lamanya berakhir. -->> kemana kah arah tuju destinasi kami? tunggu sambungan nya...

p/s: aduh, begitu terseksa nya nk menghasilkan nukilan ini. harap akan berakhir juga ya

aku yg sedang focus meneruskan episod demi episod

No comments: