Kawan2 kite...!

Sunday, August 2, 2009

Memanjakan Diri.......

Seriously its worth dear.. even thought this is my 1st time doing treatment for my self, but surely will never b d last 1. kihkih... if only i afford enough to open up my own spa, then everyweek will do d treatment. hahaaaa... too much too dream.

so ladies, sila2 la luangkan masa anda utk memanjakan diri di spa2 berhampiran. x perlu la ambil pakej sampai beribu harganya...cukup la mengikut kemampuan diri dan yg pasti spa treatment itu jadikan sbg hadiah utk diri sndiri...hadiah utk bdn yg dh penat bekerja seharian.

so, 4 this entry...teruja rasanya nk kongsikan pengalaman aku bersama pembaca setia blog aku ni... sekadar berkongsi cerita...bukannya ada ape2 efect pun...

Mula2 aku sampai, masuk dlm bilik rawatan yg agak sederhana luasnya. aku diberi kain satin lembut berwana ungu untuk menggantikan pakaian... "tanggal semua ke??" tanya ku lurus sebaik sahaja kain satin itu bertukar tangan. "mesti la semua...ko kan nk buat full treatment" kak nim pula yg mnjawab, apabila melihat pembantu spa itu hanya tersenyum manis. senyum diwajah ku juga turut terukir...tapi kelat. malu pula walaupun semuanya perempuan dan hanya kami ber3 shj dlm bilik itu. "tak ada cctv kn??" soalan jujurku dibalas dgn tawa oleh kedua2 mereka. aku mempamerkan wajah selamba. aku punya hak juga untuk bertanya..kerana aku kn pelanggan...hahaaaa... mujur aku bw kak nim utk meneman (mklum la..aku ni kemana2 xpenah sendiri) dan upahnya 1treatment jugak utk dia. nasib laaa nadirah, kne kopak la bulan ni...

aku pun berbaring di katil yg disediakan. lampu bilik dipadamkan dan lilin aromaterapi dinyalakan. sungguh la mendamaikan...relax dan tenang sehingga melupakan langsung semua masalah yg membelenggu fikiran ku.

utk rawatan pertama...seluruh badanku di lulur...pndangan aku suatu masa dlu msti lulur ni bau busuk dan melekit melihat kpd warna dan teksturnya. tp saat lulur disapu lembut pada seluruh permukaan kulitku....begitu dingin dan wangian mawar memenuhi segenap ruang. selesai sapuan lulur, kulit bdn ku di gosok perlahan, agar sel2 mati dikeluarkan tanpa menyakitkan. heheee... seronok rasa sehingga aku menguap berkali2. sungguh la mmbuai2 kn perasaan ku saat itu.

lulur ni la yg disapu di seluruh bdn. nmpk mcm busuk kn...tp harum tau

untuk rawatan kedua, proses manggir...iaitu proses menutup smula liang2 roma yg telah dibuka td semasa proses lulur. manggir ini lebih kurang mcm lulur la jgk, tp lebih kasar teksturnya dan lebih harum. sekali lgi badan aku sapu penuh dgn manggir.

antara produk manggir yg terdapat dipasaran

rawatan ketiga, urutan @ massage. tubuh di sapu minyak aromaterapi dan diurut dengan begitu tertib. terasa hilang segala sengal bdn dan terasa segar seluruh badan. massage lebih kpd utk melancarkan semula peredaran darah. jadi tidak hairan lah tapak kaki menjadi pusat penumpuannya.
massage versi kartunis

rawatan keempat... elok2 je lepas massage, aku pn disuruh masuk kedlm kebuk wap @ dlm erti kata lain masuk sauna cube laa... heheee... aku mmg la suke sgt masuk sauna ni. bole tertido la jwbnye kalo sorg2 xde peneman. nyaman sungguh dan menitik2 peluh aku mcm mandi la plak lagaknye. mcm ni la rupe cube tu lebih kurang. aku lebih suke camni drpd bilik sauna (yg ssh nk nyawa tu)... hahaaa... so lyn la sauna dlm 40minit
rawatan kelima....adalah yg paling feveret nih.. hahaaa.... ape lagi..mandi susu dan bunga laaa.... berendam nih.. memang nyaman je. 1st time berendam dgn susu & bunga segar. ada byk jenis bunga la n pelbagai warna. roses yg paling aku suke...nnt dh ada rumah sndiri bole la aku wat slalu... hahaaa

lps smua treatment tu diselesaikan dgn jaya nya...aku rasa fresh sgt....!!! rasa semakin bertenaga n kulit aku pn rasa lembut sgt (serius nih)...heheee... sungguh aku menanam semangat utk bukak spa sndiri suatu hari nnt dan abg din n kak nim dah mulakan langkahnyeee... heheee... doakan semoga kami berjaya ye!!

ok..smoga bertemu lg di lain entry
daaa

deera ®









No comments: