Kawan2 kite...!

Tuesday, February 5, 2013

MAAF KAK OGY...tapi RESTORAN OGY D'GREENWOOD harus ada pembaharuan

Salam Rabu semua...

Sepatut nya hari rabu ni ramai blogger buat Wordless Wednesday.....tp Nad terlebih rajin nak reply komen khas untuk entry sebelum ini.<>

Ada komen dari seorang hamba Allah yang menggelarkan diri sebagai Fauziah Ahmad Daud. Harap2 bukanlah 'anon' yang menyamar sebagai Kak Ogy. Tp dengan susun kata yang sopan Nad rasa itu mungkin juga Kak Ogy yang kita semua sayang. Haaaiissh...rasa bersalah pulak buat entry yg lepas. 

Tapi..... sebenarnya entry itu jujur sekadar luahan seorang pelanggan 'kecewa' dengan layanan dari pekerja restoran tersebut. Nad bukan nya jenis tidak sabar menanti, tapi melihatkan ada 3-4 orang pelayan bersidai di kaunter bayaran sambil bersembang sedangkan ada 2-3 meja masih belum dapat menu apatah lagi order...membuatkan hati pelanggan yang pertama kali jejak kaki ke situ menjadi marah. Nad merasakan bahawa pelayan2 di kedai makan harus lebih peka dan kerja dengan dedikasi. Bukan nya melengah2 masa untuk berikan buku menu...dan bahasa yang digunakan untuk ambil order juga haruslah baik agar pelanggan yang tunggu lama pun boleh sejuk hati nya. 

Nad sangkakan mungkin Nad saja mengalami situasi tersebut di restoran Kak Ogy. Adik Nad dan keluarganya jugak hadapi situasi yang sama. Tp, Hubby dia ni jenis 'langgar' saja. Terus ke kaunter untuk ambil menu dan order setelah hampir 5minit duduk saja. Mungkin suasana malam dengan sama2 lampu 'canggih' di restoran tu menyebabkan pelayan xnampak kot mereka. 

Nad harap Kak Ogy siasat la macam mana layanan dan kualiti makanan yg disajikan. Bukan nya apaa...kebanyakan pelanggan yang pertama kali nk ke sana tu adalah peminat Kak Ogy dan sayangkan akak. So, lebih manis melayan peminat dengan layanan yg terbaik. 

Itu sahaja untuk kali ni.

Untuk readers yang lain....terpulang la pada u ols. Mungkin nasib Nad pegi tu xbaik....mungkin time u ols pegi lain pulak layanan dan keenakkan makanannya. huhuhu


Take Care

3 comments:

Aty_Fared said...

Kalau berade disituasi yg benar tak perlu rase bersalah...kite ade hak sbbg pelanggan...:-) lgpon bukan keterlaluan pon ape yg awak ckp tu..tu reality nyer kan..:-)

ciNDerella stRikEr said...

Betul la.. memang indah kabar dari rupa. Memang realiti begitu.

Tp, Nad ni mmg suke minta maaf kalo tersinggungkan hati org. Tambah2 org yg sayang & baik teguran nye. hehehe

Anonymous said...

Sy pon alami hal yg sama..pekrja kena lbh dedikasi..sy akn ke sana lg ujung mgu ni...nk lihat jika ada perubahan yg positif. Kak ogy dh xde lg sbg rkn kongsi namun xmgapa... msh nk mencuba dan akn support kak ogy bila beliau buka restauran sndiri nnt...insyaAllah...