Kawan2 kite...!

Wednesday, January 9, 2013

Mana Hilangnya Semangat Cintakan Malaysia?

Salam semua....

Okeh...hari ni bukan Hari Kebangsaan atau yg sama waktu dengan nya. Jadi, entry kali ini tiada kaitan dengan 'hari cuti' yang ditunggu-tunggu itu. Cuma...tiba-tiba terasa terpanggil untuk buat entry khas cinta Malaysia ni.

Secara jujur...berapa kali seminggu korang dengar lagu kebangsaan Negaraku??? Bagi gov servant..memang tiap2 pagi akan dengar & nyanyi lagu ni kan? Eh, rasanya laa kan. 

Sebab pernah 1 hari Nad ke DBKL....omg...tepat jam 830am lagu Negaraku di pasang dan semua diminta menghormatinya dengan berdiri dan sama2 nyanyikan lagu tu. Nad yang xpernah melalui situasi tersebut terasa agak janggal....dan yang paling membeliakkan mata Nad, semua yang ada di lobby tu berdiri.. yang tengah jalan pon boleh berhenti. Tegak. Menyanyikan lagu kebangsaan kita. 

Tengok pakcik 2 ni. Tengah berjalan pon bole stop. 
'maaf la gmbar agak blur....time tu segan nk snap pic...so tangan ketar2'


Itu lah kali pertama Nad dengar dan nyanyikan lagu tu sepenuhnya semenjak berkerja. Hadoi...adakah lagu Negaraku tu Nad anggap sebagai lagu time sekolah je? X la....cuma xrasa penting kenapa nak kena nyanyi lagu tu. Tp pelik....selesai habiskan tiap bait kata lagu Negaraku, macam ada menyelinap 1 perasaan semangat untuk memulakan kerja. Haissh...hari-hari mintak Ranhill pasang lagu Negaraku kat ofis la gamaknye. hehehe

Semoga kita semua sayangkan negara ini dan jangan cemari keharmonian Malaysia demi untuk kepentingan sendiri. 

Saya bangga jadi warga Malaysia.


No comments: