Kawan2 kite...!

Tuesday, July 26, 2011

Wednesday Blues..... =P



Salam & hye....

Ramai yg buat entry wordless Wednesday harini. Tp Nad xmau laa buat tanpa ayat. hehehe... cuma Nad nk lebihkan gmba utk entry kali ni. =p.

Semalam En Hubby demam (sbb lebih had mkn durian agak nye) jd dia byk masa d rumah. Masa keja Nad yg flexible mmbuatkan Nad bole habiskan sket masa melayan En Hubby d rumah. Sambil2 smlm lyn filem kl Gangster (pakai external hardisk je cucuk kt tv) kami smbung plak tgk video nikah n sanding kami yg dh berusia setahun lebih tu. Tersenyum2, tergelak2 & mcm2 aksi laaa mmy ddy to be berdua ni. hahahaaa...... Maka terkenang laa zaman2 kami bercinta (dgn hebatnya) d zaman USM dulu.

Oleh sbb itu, Nad mnta izin En Hubby utk pinjam harddisk dia & nk upload gmba2 kenangan zaman p'cntaan kami laaa kunun nye. Sgt kelakar & mst rakan2 opis ni pelik....apsal laa mak booyOng ni senyum2 dpn lappy dari pagi smpai xkuar lunch laaa. Jom layan2 picture kenangan Nad.

Ni 1st gmba yg kami tangkap be2. Muka berpeluh2 letih sbb baru lps bersukan. Family Day PPKA USM.


Ewaahh...lps tu dh pandai jln2 smpai ke bukit merah.
Double date yea...Nad masih xberani kluar be2 jauh2. hehehe



1st time berani pakai seDONDON yea. Program Majlis Selingkar Kasih USM Time ni xkesah kalo kena usik2. Dh totally in-LoVe laa katakan...


Dh byk join xtvt sama2.
Program Mahasiswa Turun Sekolah....jd fasy utk 1 group yg sama.
En Hubby guna kuasa AJKnye. heheee



Program Keluarga Angkat dekat Segari. Dpt 1famili - kali ni En Hubby guna kuasa MPP Desasiswa nye.

Final year, pg expo kerjaya + naik KLCC sama2.
Pg berkumpulan...so dpt la merasa naik linkway twin tower tu atas tiket student USM



Dh pandai g b'cuti with besties @ double date jauh2.
Xpenah pg be2 je kalo kluar penang. Takut!!! hahahaha

Genting.....


Lumut....



Cameron....


Akhirnya tempoh belajar 4 tahun tu tamat dgn JAYAnya.
Kami dpt ofer kje d company yg sama....sblm abis final year exam pn. Sgt HEAVEN (padahal xtau dunia keja ni pening kepala).

Memang kami selalu bersama & jarang berpisah utk jangka masa yg lama. Hari2 nk jumpa, call @ sms. Mesti nk dgr kabar berita....rindu laa sgt. hahaha....

Smpai laa En Hubby dpt ofer kje d luar negara. Maka bermula lah episod CINTA ANTARA BENUA di antara Nad + En Hubby. Xkeruan rasa saat hantar En Hubby ke KLIA. Tp Nad kn pandai b'lakon cool. hehehee.... Nad mula pakai broadband utk mendekatkan jarak yg jauh. Hari2 email (kalo xsmpat online same time...mklumlaaa terpisah 6jam). Selepas 3bulan di luar negara.....En Hubby balik Msia (bercuti) & menyuarakan niat utk ikat hubungan kami dgn tali pertunangan. Hoyeeaaahhh...!!!! Gatai no!

Bertunang setelah 3bulan xbersua muka. Malu2 + dua2 dh super dupe tembam. Huhuhu

Dlm hati....Nad sgt bersyukur sbb En Hubby xlupa diri & sanggup tempuh mcm2 cabaran demi merealisasikan impian kami. Nad masih igt lagi slogan yg slalu di canang2 En Hubby sepanjang tempoh cintan-cintun kami.
_IMPIANku BUKAN SEKADAR MIMPI_

Akhirnya impian kami jadi kenyataan dan mimpi kami jadi nyata hasil pengorbanan kami. Ceewwaaahh...!!




Maka pada tarikh 13mac2010...dengan skali lafaz....Nad sah menjadi wifey En Hubby dan bakal melahirkan buah cinta kami pada bulan September ni. InsyaAllah....

Kisah ni Nad tulis sekadar mengulit memori silam....dan untuk tatapan generasi kami seterusnya. Semoga Hubungan Kasih ini diberkati Allah sehingga ke syurga. Terima Kasih atas doa (kpd sesiapa yg pernah mendoakan hubungan kami) dan juga caci maki (kpd sesiapa yg mmbenci hubungan ini) kerana tanpa pahit manis yg kami rasa....tiada laa teguh CINTA yg terbina.

Salam Cinta 1 Malaysia (eh tetiba)
-Nad

7 comments:

wanie said...

Nad.. so sweet, pengalaman setiap org berlainan.. cam wanie, jodoh wanie parent yg tentukan sbb takut anak die x kawin.. zaman U, wanie jenis ulat buku, kaki balik umah..jarang la nak kuar ngan kawan-kawan lelaki.. kecuali klu kena group assignment... kebetulan pulak jodoh yg parent nak kenalkan pada wanie adalah musuh ketat wanie...jodohkan, mula2 benci sgt2 pastu sayang ....

fiszah_pjo said...

hehe..seronok kan tgk pic lama2..memang mngimbau kenagan la kan:)..sweet je..selamat menunggu baby on this september ya :)

ciNDerella stRikEr said...

wanie - jodoh parent tntukan?? wow...mcm dlm drama la. best pe...bercinta lps kawen ni org ckp lebih indah. Bole buat novel tau. heheheee...

fiszah - btul tu. tq ye

~YUN~ said...

nad!teringt korng kat usm,kapel hot tu!!mcm belangkas!hehehe~

aTy _faRed~ said...

waahhh..makin bawah gambar..makin sweet..!!! dari awal2 tengok macam malu2 ..biler dah hujung...makin mesre bergambar..:) baru nampak feel nyer..:)

Waniey said...

oh suweettnyeee..heheee..kite sama la bercintun zaman U. tp waniey final year br btl2 seyes.ssh gak nk terima asben dlu,mklumla byk pilihan..ekekeee
tapi citer lama mmg best kan.sengih sorang2 ;p

ciNDerella stRikEr said...

yun - hahahaaa....smpai skrg duk nk jd belangkas je. mujur xkje 1 ofis dh. hari2 jmpa pon ada je bnda nk smbang. =P

aty - awal2 malu2 lg...bila dh b'tahun kwn mulaaa laa berani. sbb tu kna cpt2 ikat. hehehee... zaman muda2 remaja, dh kawen baru berani reveal pic. =D

waniey - Nad xsmpat nk abis sem 1. 2bulan lps daftar dh declare. 2nd sem dh mula start jd belangkas (bak kata yun). hehehe....