Kawan2 kite...!

Sunday, April 21, 2013

Semakin Pening

Salam semua...

Mood untuk menulis semakin hancus....adakah kesan pembawakan baby adik di dalam rahim menjadi puncanya?? Sungguh mudah mencari alasan kan....walhal aku sendiri yang malas dan x punya idea bernas untuk menaip. Nak kongsi resepi di blog pon agak kurang sesuai buat masa ni....pemalas laa sangat nak masak. Sampai satu hari tu...QQ mintak nasi dari dalam periuk (yang biasa di gunakan untuk buat pasta dia) membuktikan bahawa dia jugak rindu dengan masakan ibunya ini. Ceewaahh... Demi anak...ku gagahkan jugak la memasak untuk dia. Hilang rasa loya, penat dan pening melihat QQ makan dengan berselera. Haaiissshh....maafkan ibu ye anak. 

Nak kongsi kisah dekorasi rumah juga x sesuai. Rumah berselerak dan sangat x teratur dengan mainan QQ dimana2. Kekemasan hanya bertahan semasa QQ di rumah bs. Setibanya cik QQ di rumah......port mainan yang biasanya di susun cantik sudah berubah seperti kapal pecah. Hebat QQ explore. Ibu nya??? Pasrah je...x larat nak marah.

Pregnant kali ini manja nya lain macam. Kerap lapar dan x bole makan banyak sekaligus. Cepat sangat kenyang....pizza pun bole makan 1 slice sahaja...selebihnya kalo di paksa akan menyebabkan mual dan loya. Kalau sewaktu hamilkan QQ dulu selalu mula pening2 jam 10 malam.. Tp kali ni baby adik awal sedikit waktu pening dan loya nya. Jam 7 malam hingga 10 malam. Sudah 2 kali terlepas waktu solat maghrib kerana dari jam 7-10 tu memang x bole bangun dan bukak mata pon. Sanggup menyepikan diri sorang2 dalam bilik kecik dan tutup lampu. Sebolehnya xmau ada sedikit cahaya pon yang boleh dilihat. Mungkin baby adik nak privacy selama 3 jam berdua dengan ibu saja. Tp....ibu harap cepat la bertukar time nya. Kesian ayah nak handle kakak QQ sambil solat maghrib lg.

Sekarang terpaksa drive sendiri ke tempat kerja. Xboleh nak join hubby pegi kerja awal sangat. Melayan kan kepala yang berdenyut2. Mujurla kerja d sini time flexibe, kalo tidak mau laa asyik merah je punch card. hehehehe...

Buat adik baby dalam perut ibu ni.... membesarlah dengan sihat dan sempurna. Ibu, ayah dan kakak x sabar nak jumpa adik hujung tahun ni. Semoga kehadiran adik menambahkan bahagia dan rezi buat kita sekeluarga. Hujung minggu ni x sabar nak teropong2 adik lagi. Dun be naughty ok. 

Untuk mengakhiri entry serabai kali ni... Nak tayang gamba2 baby cumel yang di peroleh oleh cik gugel. Jom.....






 
 
semoga baby adik pon cumel juge.. aminn...



2 comments:

Aty Fared said...

Bertabah lah..begitu lah dugaan mengandung..nnti biler bb adik dah kuar tengok muker comel..lupe semua keperitan..:-)

Ida said...

Sabar ya..

Some goes here.. even tak ada muntah so far..tp rasa xsedap mulut whole day... makan lalu, masak malas.. huahuaahuaa:)) So asyik makan lauk kedai ja..adeh..byk additive. :(

Kalay b4 pregnant, vitamin tak tinggal. Pregnant plk jadi malas nk makan..kronik.. Hopefully, the blues goes away soon for u too.