Kawan2 kite...!

Tuesday, March 29, 2011

Durian oh Durian...

sumber dr google

Huissh... kalo kne pada masa dan keadaan nye mmg la bau raja buah ni mampu menggoncang iman dan nafsu. hehehee.... Sepanjang hamil ni Nad xde la penah mengidam nk mkn durian ni. Tambahan pulak mak Nad ckp early stage preggy x d galakkan mkn buah ni. Panas laa....tajam laaa...bisa laa... Mcm2 sebab yg diberikan. So Nad xde la teringin nk suh Hubby cari buah ni. Huhuu...

Tapi.....

Ada 1 hari tu, adik Nad sangat la rajin beli durian (siap nk mkn dgn pulut lg tu) bwk g umah mak Nad. Kebetulan Nad pulak lepak kt sana. Bau durian tu punya laaa menggoncang nafsu. Last2 bila Nad suara kn niat nk makan je mak n kakak2 dah bising. Mcm2 la pantang larang diorg ni. Betul ke tidak ntah la.. Maka dgn hati yg lara...Nad atur langkah balik umah laa (hati bengkek sbb xble mkn), xkan nk tgk diorg makan plak kan. Huhuhu... -perangai sensitip ni mnjadi2 sejak ada baby dlm rahim ni. hehee

Selang 3hari lps tu, bau2 durian kat umah mak masih ada lg. Tgk2 mak buat kn bubur durian. Hehehe...bole jgk Nad rasa durian yg adik Nad beli, walopon dlm bentuk bubur. Nad mkn dengan roti. Sedap2...tp xmkn byk pon. sekadar nk rasa je sebenar nye. Balik mlm tu badan jd panas tetiba...minum air byk2 dan doa kuat2. Alhamdulillah tiada apa yg terjadi. Hihi...


sumber dr google

Nad xpegi lg checkup utk 3bulan...asyik tunda je. Busy memanjang..! So, masih belum tgk keadaan baby ni. InsyaAllah next week curi masa jgk laa nk pg....maybe lps monthly meeting hubby's project. Doakan Nad ye..

Daaa

4 comments:

~Yun~ said...

nad,kalau blh elakkan durian k..durian panas..ni pn sbbkan pengalaman yg lalu..yun mmg elakkan durian.. =)

ciNDerella stRikEr said...

tu la..tp nafsu jahat ni ada je. siap nangis sbb xdpt mkn. last2 bubur mkn sikit je pon.

takut jgk sbb nad kn lmbt lekat. tq 4ur advise ye

~Yun~ said...

ok nad..tp rase sikit xpe,orng tue2 ckp amik rase,nti terliur plak..nti perut da besar,belasah pn xpe..yun ni pn teringin sgt durian,tp kene tahan2 nafsu and kene pk baby..xleh ikut selere and nafsu yg membuak2 ni.. =)

ciNDerella stRikEr said...

nnt dh besar bby dlm perut bole mkn ek? tp biasanya dpt rasa sket dh puas. huhuhu