Kawan2 kite...!

Tuesday, December 28, 2010

MerTua VS MenAnTu



Gmba ihsan En. Google

Hello Readers,

Best tajuk entry kali ni. Hahaaa.... Jgn salah sangka ok. Nad cume nak share pengalaman menjadi menantu selama 9bulan ni.

Hubungan antara menantu (perempuan) dgn ibu mertua biasanya menjadi mimpi ngeri pasangan2 yg baru mendirikan rumah tangga. Takut prjalanan hubungan menjadi hambar mengugat kasih syg suami isteri. Berbeza dgn zaman mak2 kita dlu, mak mertua yg dtg dan melamar sendiri bakal menantu utk dijadikn isteri kpd anak teruna kesayangan nya. Maka kasih syg pd menantu itu x berbelah bahagi dan kadang2 lebih syg kn menantu dari anak sendiri. Yg si isteri.....harus pandai menggunakan kasih syg ibu sbg jambatan mengambil hati si suami. huhuhuu......

Zaman kini??? Anak2 laki yg akan mencari dan proposed bakal isteri merangkap calon menantu ibu nya. Maka dh mnjadi terbalik bila kasih syg suami berada erat dlm genggaman tp agak sukar mengapai kasih tulus seorg ibu mertua. Nad ada la jgk buat pemerhatian, knp kdg2 susah nk wujudkan kasih syg mertua dan menantu sekukuh kasih syg anak dan ibu. Penerimaan kedua2 nya adalah sgt penting. Mertua anggap la menantu sbg anak dan isteri kpd anak kesayangan tu. Menantu hormatlah mertua sbg ibu yg mendidik suami mu mnjadi loving n yg terbaik buat kamu. Mcm tu baru laaa tiada pertikaman.

Bagi bakal2 pengantin......bakal2 isteri......tawan hati mertua terlebih dahulu. Once u get married with him, means u r married with his family too.

Tp jgn takut plak. Skrg dh moden, ajak mak2 mertua pg shopping atau jln2 cr mkn slalu. Compem suke...tmbah2 kalo kita yg blanje. hahaha....

Ok laa...sesiapa yg ada pengalaman melucukan atau menarik...bole la share2 dgn Nad. Malu tulis kt komen, email kn je d - norleynadirah85@yahoo.com

Mana laa tau kalo2 bole share2 pendapat.

Daaa

1 comment:

fikaryna said...

mak mertua ryna walau dah berumur tp masih anggun dan aktif..mandu sendiri ke kl pun mampu lagi..hebat kan..

apa yg pntg kita sbg anak pandai2 la ambik ati..kan..